מתמטיקה הכנה לבגרות

 כיתה א'  כיתה ב'  כיתה ג'  כיתה ד'  כיתה ה'  כיתה ו'  כיתה ז'  כיתה ח'  כיתה ט'  3 יחידות  4 יחידות  5 יחידות

מציאת הגורם המשותף בחיבור וחיסור

סגור

שלח סרטון לחבר

שם:
דוא"ל
דוא"ל שנית
שלח לחבר
facebook
הערות אישיות לשיעור

קרא עוד  הסבר השיעור מציאת הגורם המשותף בחיבור וחיסור - קרא עוד...

אם נתון התרגיל מהצורה:

ביטוי+-ביטוי.

אם נוכל למצוא גורם משותף בין הביטויים נוכל לשנות את פעולת החיבור למכפלה בין הגורם המשותף לבין חיבור הביטויים ללא הגורם:

גורם משותף*(ביטוי ללא גורם +-ביטוי ללא גורם).

דוגמא:

 10+5 התרגיל

אפשר לפרק את 10 ל- 2*5, כך:

2*5 + 5.

מצאנו גורם משותף שהוא 5  ולכן נוכל להציג את הפעולה בתור 5*(? + ?).

הגורמים שיהיו בתוך הסוגריים הם מה שנשאר מן הביטויים למעט הגורם המשותף.

כאילו שאנו"מבטלים" את הגורם המשותף, 5, מתוך הביטויים ומעתיקים את השאר:

2 ו-1.

(2+1)5

בפתיחת הסוגריים על פי חוק הפילוג נקבל חזרה בדיוק את הביטוי ההתחלתי:

10+5.


 
 
X
יש להתחבר למערכת על מנת להשתתף בדיון המקוון - להתחברות לאתר