הכוונה היא להוצאת גורם משותף במצב כזהישנם מצבים בהם נתון תרגיל כמו:
ביטוי (+ או - ) ביטוי
במצב כזה, ניתן להפוך את פעולת החיבור למכפלה בין הגורם המשותף לבין חיבור הביטויים ללא הגורם כלומר:
גורם משותף*(ביטוי ללא גורם +-ביטוי ללא גורם).
לדוגמא:
נתון התרגיל:
10+5
אפשר לפרק את 10 ל- 2*5 ולכן נוכל גם לרשום:
2*5 + 5
שזה בדיוק אותו התרגיל.
אם נתבונן, נוכל לראות כי יש גורם משותף 5 בין הביטויים ולכן ישנה אפשרות להציג את הפעולה גם כך:
5*(1+2)
הגורמים הנמצאים בתוך הסוגריים הם מה שנשאר מן הביטויים ללא הגורם המשותף.
מה שקורה למעשה הוא שאפשר ‘לבטל‘ או למחוק את הגורם המשותף, 5, מן הביטויים ולהעתיק את מה שנשאר:
2 ו-1.
נשים לב שאם נפתח את הסוגריים לפי חוק הפילוג נקבל בדיוק את מה שהתחלנו איתו: 10+5.
הכוונה היא להוצאת גורם משותף במצב כזהישנם מצבים בהם נתון תרגיל כמו:
ביטוי (+ או - ) ביטוי
במצב כזה, ניתן להפוך את פעולת החיבור למכפלה בין הגורם המשותף לבין חיבור הביטויים ללא הגורם כלומר:
גורם משותף*(ביטוי ללא גורם +-ביטוי ללא גורם).
לדוגמא:
נתון התרגיל:
10+5
אפשר לפרק את 10 ל- 2*5 ולכן נוכל גם לרשום:
2*5 + 5
שזה בדיוק אותו התרגיל.
אם נתבונן, נוכל לראות כי יש גורם משותף 5 בין הביטויים ולכן ישנה אפשרות להציג את הפעולה גם כך:
5*(1+2)
הגורמים הנמצאים בתוך הסוגריים הם מה שנשאר מן הביטויים ללא הגורם המשותף.
מה שקורה למעשה הוא שאפשר ‘לבטל‘ או למחוק את הגורם המשותף, 5, מן הביטויים ולהעתיק את מה שנשאר:
2 ו-1.
נשים לב שאם נפתח את הסוגריים לפי חוק הפילוג נקבל בדיוק את מה שהתחלנו איתו: 10+5.