מתמטיקה לחטיבת ביניים

 כיתה א'  כיתה ב'  כיתה ג'  כיתה ד'  כיתה ה'  כיתה ו'  כיתה ז'  כיתה ח'  כיתה ט'  3 יחידות  4 יחידות  5 יחידות

הקשר בין יחס לשברים

סגור

שלח סרטון לחבר

שם:
דוא"ל
דוא"ל שנית
שלח לחבר
facebook
הערות אישיות לשיעור

קרא עוד  הסבר השיעור הקשר בין יחס לשברים - קרא עוד...

נשים לב שיחס בין שני דברים,

לדוגמא:

2:4

מיוצג כפעולת חילוק.

משום שאפשר להציג כל פעולת חילוק גם בתור שבר, משמע שאפשר להציג כל יחס גם כשבר.

אם כן, היחס:

2:4

יהיה שווה לשבר:

2/4

הגודל השמאל תמיד יופיע במונה והגודל הימני תמיד יופיע במכנה.

הצגת היחס באופן שברי מועילה מהסיבות הבאות:

  1. זה מאפשר להשתמש ביחס בפעולות אלגבריות כגון חיבור וחיסור, כפל וחילוק.
  2. זה מבהיר שאפשר להשתמש בפעולות צמצום שברים כדי לקבל הצגות שקולות של היחס.
    לדוגמא:
    היחס:
    2:4
    שווה ל-
    2/4
    שאפשר לצמצם ל-1/2.
    לכן היחס:
    2:4
    זהה ליחס:
    1:2.

נראה אם זה באמת הגיוני.

אם היחס בין תפוחים לבננות הוא:

2:4

משמע אם יש שני תפוחים אז יש 4 בננות.

אם היחס:

1:2

אז אפשר להסתכל על 2 תפוחים בתור 1+1.

לפי היחס, על ה-1 הראשון יש 2 בננות, גם על ה-1 השני בננות, ואז יש:

2+2 בננות = 4 בננות.


 
 
X
יש להתחבר למערכת על מנת להשתתף בדיון המקוון - להתחברות לאתר