מתמטיקה לבית הספר היסודי

 כיתה א'  כיתה ב'  כיתה ג'  כיתה ד'  כיתה ה'  כיתה ו'  כיתה ז'  כיתה ח'  כיתה ט'  3 יחידות  4 יחידות  5 יחידות

האחוז בתור מאית

סגור

שלח סרטון לחבר

שם:
דוא"ל
דוא"ל שנית
שלח לחבר
facebook
הערות אישיות לשיעור

קרא עוד  הסבר השיעור האחוז בתור מאית - קרא עוד...

סימן האחוז נראה כך %.

השימוש בסימן האחוז נועד לסמן חלק מתוך משהו.

נסביר מיד כיצד זה מתבצע.

למעשה, אפשר לתפוש את האחוז בתור סימן אחר למאית, 1/100.

כלומר, אם כתוב 50%, אפשר תרגם את זה ל-50 מאיות, כלומר 50*1/100=50/100.

כעת, נשים לב שאפשר לצמצם את השבר דרך חלוקה ב-50 ל-1/2.

כלומר- 50%=1/2.

לכן ברור שכאשר אומרים "50% מהפירות הם תפוחים" מתכוונים ל-"1/2 מהפירות הם תפוחים".

דוגמאות נוספות:

25%=25*1/100=25/100=1/4.

30%=30*1/100=30/100=3/10.


שאלה באחוזים

יוני
3 דיונים
15:48 08.09.2011

האם 25% למשל זה כמו 0.25?

אם כן אז למה משתמשים בכלל באחוז? למה לא להשתמש ב 0.25?

זה ממש מוזר סתם לסבך!

 
 
X
יש להתחבר למערכת על מנת להשתתף בדיון המקוון - להתחברות לאתר