מתמטיקה לבית הספר היסודי

 כיתה א'  כיתה ב'  כיתה ג'  כיתה ד'  כיתה ה'  כיתה ו'  כיתה ז'  כיתה ח'  כיתה ט'  3 יחידות  4 יחידות  5 יחידות

מכנה משותף

סגור

שלח סרטון לחבר

שם:
דוא"ל
דוא"ל שנית
שלח לחבר
facebook
הערות אישיות לשיעור

קרא עוד  הסבר השיעור מכנה משותף - קרא עוד...

הכוונה במכנה משותף הנה להרחבת שני שברים כך שלשניהם יהיה את אותו המכנה.

לדוגמא:

½*1/3.

ניתן להכפיל את 1/3 ב-2 כדי לקבל 2/6,

ואת ½ ב-3 כדי לקבל את 3/6.

כעת, יש לנו שני שברים עם אותו המכנה, 6, ולכן 6 ייקרא המכנה המשותף של שני השברים.

מציאת מכנה משותף עוזרת לביצוע פעולות חיבור וחיסור משום שעבורם דרוש שלשברים יהיה את אותו המכנה.

כדי למצוא מכנה משותף, יש לקחת את המכנה הגדול ביותר ולהתחיל להכפיל אותו עד אשר מתברר שגם המספר השני מחלק אותו באופן שלם.

דוגמאות:

2/4+3/5. 5 הוא הגדול ביותר, אז נכפיל אותו.

5*2=10, 4 לא מחלק.

3*5=15, 4 לא מחלק.

4*5=20, 4 מחלק.

לכן המכנה המשותף יהיה 20.

כעת נרחיב כל שבר לפי מכנה זה:

את 2/4 צריך להכפיל ב-5 כדי לקבל מכנה 20, ולכן מתקבל 10/20.

את 3/5 צריך להכפיל ב-4 כדי לקבל מכנה 20, ולכן מתקבל 12/20.

כעת אפשר לחבר: 22/20.


שברים

Yossi Ferber
4 דיונים
20:50 26.05.2013

1/6+1/5 כיצד פותרים את התרגיל

איך מעתיקים את הסרטון ל power point

טלי אלימלך
2 דיונים
16:15 18.01.2013

בבקשה?

איך מעתיקעם את הסרטון ל-power point

מכנה משותף

שחר
3 דיונים
17:18 06.06.2012

מה עושים אם כול המספרים שבתרגיל לא מיתחלקים במכנה הגדול?

 

 
 
X
יש להתחבר למערכת על מנת להשתתף בדיון המקוון - להתחברות לאתר